Librettos hovar

... Var ute i hagen och skulle hämta Sigurd inför ridpasset, började att gosa med de andra hästarna lite och ser att hovarna på två av dem absolut inte ser okej ut.
Ringer mamma som är i stallet och hon kommer ut och hjälper mig att ta in dem i stallet.
Känns sådär när en utav dem väger ~700kg och går barfota och börjar få dåliga hovar. Då är det ganska akut med en hovslagare som kan fixa det innan vikten förstör dem mer.

Resultatet av vad jag såg var detta.




Ja det är BAMSE-hovar då min tumme ser ut att vara minimal.

Kommentarer
Postat av: hanna

Tack! ska ha honom 1 månad på prov, sen förlänga med 6 månader om jag inte köper honom då =)

2012-01-28 @ 20:53:02
URL: http://hannasvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0